24 Ekim 2014 Cuma

Cam Boyama :))

Yeni hobim cam boyama :) Günlerce blog adreslerinde bu konuyla ilgili yapılan her çalışmaya baktım diyebilirim. Mükemmel şeyler yapılmış. Tabi ki her şeyde olduğu gibi bu hobide de kendine has malzemeler var :) Bunun için Eminönü'ne koşturdum. Malum yeni başladığım için alacağım malzemelerin fiyatlarının da denemeye yönelik olmasını istedim :) Nitekim buna rağmen 50-100 lira arası bir bütçe ayırmanız gerekiyor. Bu ayırdığınız bütçe sizi uzun zaman idare eder.
Gelelim cam boyamaya yeni başlayanlar için en temel malzemelere.
   Öncelikle fırınlanmaya uygun cam boyaları almamız gerekiyor en temel malzeme bu :)
Marka olarak cadence, enamel tercih edebileceğimiz isimlerdir.
Şöyle ki; cadence 45 ml 3.5 TL idi. enamel ise 70ml 3.5 TL. Tabi bunlar Eminönü ara sokaklarındaki fiyatlar, dışarıda biraz daha pahalı olabilir. 1 veya 2 lira fark edebilir.
   Ve tabi boyayacağımız cam objeler. Bu aldığınız marka ve cam objenin kendisine bağlı olarak çok değişen fiyat aralığına sahip :)
   Diğer malzeme boya yapabilmek için sünger fırça.
Genelde 4 farklı boyutta fırça bir pakette satılıyor bunun fiyatı da 4 küsurdu.
İsterseniz normal fırça ile de boyayabilirsiniz.
   Süslemek için dekupaj kağıtları, kurdeleler, peçeteler veya aklınıza gelen başka objeleri de kullanabilirsiniz.  
Dekupaj kağıtları Ort. 1.5 lira falan. Kurdele ise aldığınız yere göre çok değişiyor ben Eminönü toptan tuhafiyecilerinden aldım 3 tane ve hepsi genel olarak 3'er lira. 10 metre uzunluğunda.
   Dekupaj tutkalı kullanmalısınız. Fiyatını hatırlamıyorum ama 5 lira falan olmalı.
Peçete kullanacaksanız peçete tutkalı lazım.
3 boyutlu bir görünüm isterseniz kabartma hamuru almalısınız bu da dışarıda 13-14 lira iken Eminönü'nde 10 TL idi.
Suya dayanıklı olması için vernik almalısınız bu da 10 TL.
Bu hamuru kesmek için ince uçlu kretuar alınmalı bunun fiyatı 5-6 lira olmalı.
Bu alınan malzemeler sizi uzun bir süre idare eder.
Kolay gelsin :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder